Surfin' U.S.A

Kunde knappast sova igår för att jag var så förväntansfull för dagens äventyr! Dessutom ändrades klockan till sommartid.. Slutade med att jag fick fyra timmars sömn, fast det funkar om man ständigt är i lyckorus ;)

Vi tog bilen till Ventura, vägen dit var helt underbart vacker och kantades av Apelsinplantage. Kullarna var täckta av träd och miljön var den direkta motsatsen till gårdagens natur!

Eric, Debbis man, hade sin surfingbräda på taket. Men det blev inget åk för honom, han fick vara min lärare istället och en riktigt bra sådan var han också! Brädan användes istället av J och K.

Wetsuit som inte lämnar nåt åt fantasin ;)

 

Safety first!

Tillslut lyckades jag riktigt bra.

 

Att lära sig att surfa var både svårare och lättare än vad jag trodde. Till en början var det så frustrerande att jag inte kunde hålla balansen och hålla mig kvar på brädan, men ett par kallsupar senare hittade jag balansen. När jag hittat balansen kunde jag klara av att resa mig och ride the wave. Att hela tiden paddla mot vågen och sen vända och paddla med den när den kommer är riktigt uttröttande! Men kände verkligen att surfing var min grej! Skulle gärna vilja göra det ofta så att jag kan bli bra! Om jag ha tur kanske jag kan hinna med lite surfing i Florida också!

 

Imorgon är min sista dag i Kalifornien, på tisdag åker jag till andra sidan landet. Försöker verkligen ta vara på all tid jag har!


Kommentarer
Postat av: carin ek eskilsson

Visst hade Eric varit surfinginstruktör? Jag skulle verkligen vilja kunna surfa. Det verkar sååå härligt. Var vattnet varmt?

2011-03-14 @ 16:25:54
Postat av: Sofie

Haha förlåt mamma, men skrattar lite när jag föreställer mig dig på en surfingbräda :P

Men jag är så avis!! Drar nog dig snart jag med ;)

2011-03-15 @ 23:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0