St Patrick's day

St Patrick’s day, Irlands nationaldag firades i USA idag. Enligt tradition är det gröna kläder som gäller och man ska se upp för Leprechauns (ung. som pysslingar) som stökar ut i huset. Bland barnen är det en väldigt viktig högtid och i skolan gjorde de en big deal av det. Jag följde med aunt Grace till skolan hon jobbar på idag och det var så kul att se hur förväntansfulla och glada barnen var. Hur mysigt som helst med massor av småkids, men trots att jag älskar barn vill jag inte jobba i skolan. (Bara för att jag säger så kommer jag säkert sluta som lärare.. ;))

Kul att få uppleva lite amerikanska traditioner i alla fall!

Födelsedagsbarnet Isaac (okej, erkänner att det var jag som hjälpte honom att få på sig den där Buzz-dräkten.. men den va ju så söt!!)

Kommentarer
Postat av: louise

Älskar buzzdräkten! Så himla söt:P

2011-03-20 @ 12:29:09
URL: http://louisegarme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0