Heading up to Lancaster

Jag vet, har varit en dålig bloggare på sista tiden, men här kommer till news om vad som händer i staterna. Fredag morgon kom mammas syssling Kristina och hämtade upp mig. Tillsammans med hennes supergulliga barn åkte vi till Aunt Ruthie (som är helsvensk då hennes föräldrar kom hit från Sverige på 20-talet) och hennes barn som också är mammas sysslingar. Jag älskar att höra berättelser om när min gammelfarfars bror kom över. På den tiden var det annorlunda, man skulle smälta in i det amerikanska samhället, så trotts att både Erik och Anna kom från Sverige, lärde de aldrig sina barn svenska eller förde vidare den svenska kulturen. Det är så intressant att höra om hur deras och deras barns liv blev/är.

Mitt rum, dom är så gulliga och köpt Schweizisk mjölkcholkad till mig

Klimatet i Lancaster är typ öken, trotts att det är vinter är det 25 grader ute. Igår gick vi ”down town” i Lancanaster. Det finns mycket gäng och kriminalitet här, så de har gjort ett riktigt bra jobb med att snygga till centrum och locka dit hederligt folk ;) Vi åt lunch på en italiensk restaurang. Syssling Judis man är brandman och är nu i Nya Zeeland och räddar folk från husras och letar överlevande. Jag är så imponerad och tycker det är så förundransvärt att man riskerar sitt liv för människor man inte känner!

 

På kvällen såg vi the Social Network, ryser bara jag tänker på filmen. En helt underbar film för alla som använder facebook, man fattar inte hur stort facebook egentligen är och se hur allt ligger till.

Idag tog vi en sen frukost på ett bakery, färska bagels och omelett och en Dirty Chai (Espresso och chai) till det.

När vi kom hem bonda jag och Morgan. Hon är typ världens sötaste 8-åring. Hennes Chihuahua skrämde mig först, men det visade sig vara så underbar, trotts att den ser ut som en förväxt råtta.

 

Vid 4-tiden tog de med mig till sitt favvo Sushi-ställe, så gott, men fattar inte hur amerikanarna kan äta ute hela tiden! Sjukt dyrt och inte direkt nyttigaste maten…

På kvällen visade barnen Jadon och Morgan mig deras trampolin. Sjukt stor! Tog av mig mina flip-flops när jag skulle hoppa, när jag skulle sätta på mig dem igen var de helt sönderbitna, jag var inte lika snäll mot Chihuahuan efter det..

 

Imorgon blir det födelsedagskalas och jag håller tummarna för att det ska bli lite quad riding (åka fyrhjuling) i öknen på kvällen!

 

Har det helt awsome! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0